Bu Dijital Yağma: Depremden Prim Kazanmaya Çalışan Sosyal Medya Kullanıcıları İnsanları Kızdırdı
Depremin ilk gününden itibaren birilerinin bu felaketi kendi lehlerine çevirmek için bir şeyler yapacağı biliniyordu. Her olaydan sonra şaşırmayan bazı sosyal medya kullanıcıları da bu sarsıntıda boy gösterdi ve halktan tepkiler aldı.
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, depremden sonra sosyal medya kullanıcıları bu bahisten prim yapmak için ortaya çıktı.
Bazıları ölüler üzerinden açıkça prim toplarken; diğerleri daha hassas görünerek durumu kendi lehlerine çevirmeye çalıştılar.
Günler geçtikçe ve normal hayata dönüş arttıkça daha fazla ilkel ortaya çıkıyor.
Sosyal medyada şok ve yıkım sahnelerini duygusal müzik ve aforizmalarla süsleyip sponsorlu bir şekilde insanlarla paylaşıyorlar.
Bu insanların bir kısmı fotoğrafçı, bir kısmı fenomen; ama hepsinin amacı bu musibet üzerine mürit toplamaktır.
Deprem bölgesinde özellikle yaşlılar ve çocuklar ekledikleri müzik ve yazılarla duygularını sömürürler.
Fotoğrafların renklerini soldurarak ve onları bölgenin eski, renkli fotoğraflarıyla karşılaştırarak drama katıyorlar.
Bu davranışın adını “dijital yağma” olarak tanımlamak mümkün.
Bu paylaşımlardan rahatsız olan kişiler düşüncelerini yazmaktan kendilerini alamadılar.
?
?
?
Elbette herkes kendi işini ve en iyi bildiği işi yapmaya devam ediyor. Ancak o an ajitasyona neden olabilecek her şeyden uzak durmak gerekiyor.